کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

معرفی کتاب "مرگ کسب و کار من است"

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹ ق.ظ

مرگ کسب و کار من است رمانی از روبر مرل، نویسنده فرانسوی است که آن را زندگی‌نامه رودلف فرانتس هوس می‌دانند. البته همه حوادث کتاب با حوادث زندگی فرانتس هوس همخوانی ندارد اما رویه کلی داستان و اتفاقات اصلی دقیقا با زندگی فرمانده اردوگاه آشویتس منطبق است. نویسنده کتاب، که رمان درخشانی نوشته است در زمان جنگ جهانی دوم توسط نیروی‌ها آلمانی دستگیر و مدتی را در زندان گذراند.

رودلف فرانتس هوس در زمانی که افسر ارشد اردوگاه آشویتس – بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی بود که در طول اشغال لهستان توسط نازی‌ها ساخته شد – بود بیشتر از دو و نیم میلیون نفر را از میان برد. او در سال ۱۹۰۰ به دنیا آمد. پدرش کاتولیکی سخت متعصب بود و اصرار داشت که پسرش – یعنی رودلف – کشیش شود اما در عوض او در سال ۱۹۲۲ به عضویت حزب نازی درآمد. یک سال پس از عضویت در حزب نازی متهم به قتل آموزگاری شد که نتیجه آن ۵ سال را در زندان انداخته گذراند. در سال ۱۹۲۸ به موجب یک فرمان عفو عمومی آزاد شد و بار دیگر به فعالیت‌های حزبی پرداخت. رودلف در سال ۱۹۳۴ به عضویت گروه جمجمه – از گروه‌های ویژه نیروی اس‌اس که سرپرستی اردوگاه‌های کار اجباری را بر عهده داشتند – درآمد و نهایتاً فرمانده اردوگاه آشویتس شد.

رودلف فرانتس هوس در یک برهه زمانی به هیملر – فرمانده نیروهای اس‌اس – می‌نویسد که «برای ایجاد یک اردوگاه قرنطینه جدید در حوالی آشویتس محل بسیار مناسبی» پیدا کرده که «برای منظور ما جان می‌دهد.» رودلف بعد از جنگ در دادگاه نورنبرگ محاکمه و به اعدام محکوم شد اما در دادگاه به کارهایی که در آشویتس انجام داده بود افتخار می‌کرد.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی