کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۰
ارديبهشت
قصه‌های مهربانی
 
 
این مجموعه دارای ۱۴ جلد کتاب مصور است. هر کتاب حاوی پنج قصه از زندگی چهارده معصوم علیهم السلام است که با قلمی روان و شیوا به رشته تحریر در آمده است. در انتهای هر کتاب نیز خلاصه‌ای از مشخصات آن معصوم مانند نام، محل تولد و امثالهم ذکر شده است. هم‌چنین منابع و کتب مورد استفاده برای نگارش داستان‌ها نیز بیان شده تا در صورت نیاز به مطالعه بیشتر، مورد استفاده قرار گیرد. همه قصه‌ها در دو صفحه رو به روی هم نگاشته شده و با نقاشی‌های زیبایی تصویرسازی شده‌اند که خواندن کتاب را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند. کتاب به قلم مجید ملامحمدی نوشضته و توسط محمدحسین صلواتیان تصویرسازی شده‌اند. «قصه‌های مهربانی» توسط انتشارات پیام آزادی منتشر شده است.
 
  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۲۰
ارديبهشت
۱-مفتون و فیروزه-سعید تشکری- انتشارات کتاب نیستان
 
روایت دست اول از انقلاب اسلامی در خراسان. کتابی با شخصیت‌های زنده و معاصر. برای اولین بار حضور فیزیکی مبارزین انقلابی در یک رمان به قلم سعید تشکری. کتابی پر از حادثه که مخاطب را تا انتهای پای سطور کلماتش می‌نشاند. این کتاب قطور دو جلدی روایت‌هایی ناب از مبارزه مردم مشهد و شهرهای اطراف آن است.
 
  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۲۰
ارديبهشت
 ۱
سپید دندان/ جک لندن/ قدیانی
 
نویسنده سوسیالیست آمریکایی، در رمان سپید دندان، زندگی سگی را که سه چهارم او گرگ است، دنبال می‌کند. باک وقتی توله است، توسط یک بومی سرخ‌پوست گرفتار می‌شود و در ازای غذا و سرپناهی به خدمت او درمی‌آید. هنوز سپیددندان کاملاً اهلی نشده است، زیرا خوی گرگی وی دائماً توسط همنوعان رقیبش به مبارزه خوانده می‌شود... 
جک لندن در این رمان به مسائل اخلاقی و تقابل وحشی‌گری و تمدن انسانی می‌پردازد. او در پایان این کتاب، همصدا با داروین که در کنار نیچه، مارکس، برگسون و کنت، بیشترین تأثیر‌ها را بر وی داشت، این عبارت را می‌آورد: «قانونی که او آموخته بود، عبارت بود از اطاعت از قوی‌تر و زورگویی به ضعیف‌تر.»

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۲۰
ارديبهشت

کیومرث صابری فومنی

کیومرث صابری فومنی

او یار دیرین شهید رجایی و طرفدار وفادار همیشگی انقلاب و نظام اسلامی بود. هنر برجسته‌ی او در سال‌های دفاع مقدس همواره در خدمت کشور قرار داشت و او تا آخرین روز عمر خود هرگز قلم و قریحه‌ی سرشار خود را جز در راه ایمان و باور خود بکار نگرفت.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۷
ارديبهشت


روزهای هفده تا نوزده اسفند ۱۳۶۲، جزیره‌ی مجنون صحنه‌ی یکی از شدیدترین درگیری‌های عملیات خیبر بود که در آن، رزمندگان ایرانی با تجهیزات اندک جلوی پاتک سنگین نیروهای عراق ایستادند. رضا میرکریمی که پیش از این، ماجرا‌ی جبهه‌رفتنش به‌عنوان امدادگر را در مجله‌ داستان همشهری روایت کرده بود، در شماره نوروزی این مجله، سراغ تجربه‌‌ی غریب حضورش در عملیات خیبر در هفده‌سالگی رفته است.

این قصه، چند شخصیت اصلی دارد: سید یحیی یوسفی، علیرضا نوری و من که راوی‌ام. اما قهرمان یکی بیشتر نیست: گردان ابوذر زنجان که می‌رفت تا دست خالی جلوی پاتکِ یک تیپ را بگیرد. می‌گویم قصه چون بعضی از صحنه‌هایش حتی در هندی‌ترین فیلم‌ها و کلیشه‌ای‌ترین حکایت هم نمی‌گنجد اما این چیزی از واقعی بودن‌شان کم نمی‌کند. همه‌ی این‌ها جلوی چشمم اتفاق افتاده‌اند؛ از ظهر ۱۸ اسفند ۱۳۶۲ تا ظهر ۱۹ اسفند ۱۳۶۲. از مرز جفیر تا جزیره‌ی مجنون. در این بیست‌وچند ساعت، چیزهای زیادی در ذهن من تغییر خواهد کرد، آدم‌هایی تصویرشان دگرگون خواهد شد؛ یحیی یوسفی، علیرضا نوری و من که تا مرز مردن رفتم، ماندم و برگشتم.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۷
ارديبهشت

آل سعود


عده‌ای نرّه‌غول، آل سعود
دائماً در نزول، آل سعود

روز و شب در طواف شیطانند
ضدّ آل رسول(ص) آل سعود

عینهو سعی‌تان که مشکور است
حجّتان هم قبول، آل سعود!

سعی‌تان: بین خوردن و شهوت
طوف‌تان: گِرد پول آل سعود!

در رسیدن به قلّۀ دانش
نیست اصلاً عجول، آل سعود!... .


اعضای گروه «هفت خان طنز»

رضا رفیع، سعید بیابانکی، نادر ختایی، سعید سلیمان‌پور، عباس احمدی، رضا احسان‌پور و صابر قدیمی.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۴
ارديبهشت

  
 بیدل دهلوی

من نمیگویم شما مثل شعر بیدل، اول تا آخرِ غزل ده دوازده بیتی را عرفان بگوئید... همین شعر صائب و شعر بیدل و شعر عرفی و شعر کلیم. به اینها که مراجعه کنید، می‌بینید دستگاه مضمون‌سازی و مضمون‌یابی در آنجا فوق‌العاده وسیع است.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۳
ارديبهشت

booki.ir


شبکه کتابخوانان حرفه ای جهت استفاده اعضا محترم کتابخانه

شبکه کتابخوانان حرفه ای یک انجمن اینترنتی برای کتابخوانان ، نویسندگان ، ناشرین و کلیه فعالان در عرصه کتاب می باشد. شبکه کتابخوانان حرفه ای نخستین شبکه اجتماعی کتاب محور در ایران است که فعالیت رسمی خود را از 4 مردادماه آغاز کرده است. هدف از این شبکه وجود فضایی مجازی جهت بحث و تبادل نظر در مورد کتاب‌های مورد علاقه کتابخوانان، نویسندگان ، ناشرین و کلیه علاقه مندان عرصه کتاب می باشد که کاربران آن متناسب با گروه‌ سنی خود به امکانات مختلفی برای بحث و تبادل نظر در دست پیدا می‌کنند.

 

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۳
ارديبهشت


معرفی سامانه

نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه ها، توسط اداره کل فناوری اطلاعات و با همکاری اداره کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با هدف رفع مشکلات کتابخانه های نهاد در بهره گیری از نرم افزار کتابخانه ای و به منظور پیاده سازی یک سیستم جامع،تحت وب،یکپارچه و متمرکز مدیریت کتابخانه های عمومی کشور طرح ریزی و پیاده سازی شده است . در حال حاضر 2000 کتابخانه از تمامی استان ها به این سامانه یکپارچه متصل شده اند و فرایند اتصال سایر کتابخانه ها در استان های کشور به صورت گام به گام و به موازات توسعه و بهبود سامانه به پیش می رود . با استفاده از سامانه جدید می توان هر کتابخانه ای را در هر نقطه از کشور که دسترسی به اینترنت مناسب دارند، در کوتاهترین زمان به نرم افزاری جامع و در عین حال متناسب با نیازهای یک کتابخانه عمومی و کاربران آن مجهز کرد. این سامانه ، به عنوان شبکه جامع کتابخانه های عمومی کشور، امکان امانت، عضویت، و جستجو در کلیه کتابخانه های موجود در شبکه را برای کاربران خود به سهولت فراهم میکند. برخی از مزایای مهم سامانه به شرح زیر است :

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۰
ارديبهشت

باغچه جوق

این مجموعه با شکوه با زیربنای دوهزار مترمربع در داخل باغ بزرگی به وسعت یازده هزار مترمربع که دارای انواع درختان میوه . گل ها . درختان زینتی و چشمه آب جاری است . در روستای باغچه جوق شهر ماکو قرار دارد . این ساختمان مجلل و تاریخی توسط (اقبال السلطنه ماکویی) از حکام مقتدر اواخر دوره قاجاریه و یکی از سرداران مظفرالدین شاه قاجار احداث شد و دارای واحدهای ساختمانی به شرح ذیل است : - هشتی نسبتا کوچک ورودی با سقف رسمی بندی و نقاشی شده و نیز حصار درونی و قسمتی از فضای محوطه سازی و تراس بندی شده باغچه با حوض آب و نرده های چدنی محصور کننده این بخش - ساختمان مرکزی و اصلی قصر در دو طبقه با دو پیش آمدگی قرینه . سقف شیروانی و صراحی های گچبری به شکل نرده های خراطی شده در اطراف بام . مهمترین قسمت کاخ تالار مرتفع و کشیده و آیینه کاری و گچبری شده حوضخانه است . تمام واحدهای معماری بر محور این تالار احداث شده اند و از نظر مصالح . سیستم آرایش و نوع در و پنجره دارای شیوه خاصی است . علاوه بر ویژگیهای معماری ایرانی تاثیر و نفوذ شیوه معماری فرنگی به ویژه هنر معماری روسیه اواخر قرن 19 م در آن مشهود است . - ساختمان سنگی معروف به آشپزخانه این بنا عمارتی است دو طبقه با سنگ مرمر و سقف شیروانی . - ساختمانهای گلخانه . حمام . انباری و نگهبانی از الحاقات دیگر این مجموعه هستند . کاخ سردار ماکو از نظر تزیینات ویژگیهای زمان خود را دارد . گچبری ها و آیینه کاریهای تالار حوضخانه . طاق نماهای تزیینی . ارسی ها . کاغذ دیواری های گران قیمت . – برخی از مخمل و دارای گل و بوته – و نیز پرده های اشرافی تزیینات جبهه اندرونی کاخ را تشکیل می دهند . نقاشی های رنگ روغن داخل اتاق ها به خصوص اتاق ناهارخوری . نرده های چوبی راه پله ها . مجسمه های گچی وسایل زندگی شخصی سردار نیز مکمل آرایش های مجموعه است . تزیینات نمای بیرونی عبارتند از ازاره سنگی از مرمر مرغوب با نقوش حجاری شده از گل و بوته . مجسمه های نیم برجسته حیوانات . فرشته و انسان . ستون های نیمه برجسته گچبری شده و نوعی کادرهای مستطیل شکل که داخل آنها با شن های بادامی پر شده و نیز در و پنجره و نرده های چدنی که تماما در ساختمان مرکزی قصر متمرکز شده است .

آدرس :6 کیلومتری شهر ماکو و حدود 2 کیلومتری از سمت غرب جاده اصلی ماکو-بازرگان

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو