کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۷
خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس، با فرا رسیدن ماه رمضان، به طور هفتگی بعضی کتاب‌های خوب و مفید که برای این ایام و مناسبت‌های شمسی و قمری آن تناسب دارند، معرفی خواهند شد. در این معرفی‌ها سعی شده است علاوه بر فضای کلی ماه رمضان، مناسبت‌های ملی و مذهبی و هم‌چنین مخاطب کودک نیز مد نظر قرار گیرند. اولین بسته رمضانیِ معرفی کتاب به شرح زیر از نظر می‌‎گذرد:

*فرهنگ و آداب روزه‌‌داری با غذاهای طبیعی»؛ دائره‌المعارفِ روزه و بهداشت و آشپزی

تغییر عادات روزمره غذایی روزه‌داران در ماه رمضان، یک متخصص گیاهان دارویی و یک مدرس تغذیه گیاهی را بر آن داشته است تا دست به قلم شوند و از روزه‌داری با محوریت خوراکی‌ها و غذاهای طبیعی بنویسند. دکتر محمد دریایی و رسول حیدری در این کتاب تلاش کرده‌اند ضمن تشریح تاثیر روزه بر بخش‌های مختلف بدن انسان و ویژگی‌های رژیم غذایی این ماه، انواع و اقسام خوراکی‌ها و غذاهای طبیعی و شیوه تهیه آنها را ذکر کنند.

 

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۷
خرداد

کتاب آداب الصلوة یا آداب نماز از آثار ارزشمند حضرت امام خمینی می باشد که تاریخ ختم نگارش آن در تاریخ دوم ربیع الثانی 1361 هـ.ق است. در این کتاب به بیان تفصیلی آداب قلبی و اسرار معنوی نماز پرداخته که پیش از تألیف این کتاب در یکی از تصانیف گرانقدر حضرت امام به نام سر الصلوة همین معانی به طور موجز و به زبان خواص اهل عرفان به نگارش در آمده بود؛ لکن آن حضرت به این منظور که عده بیشتری از مطالب آن کتاب فایده برند به تألیف کتاب حاضر به زبانی ساده تر پرداختند. قبلا مطاوی کتاب آداب الصلوة با توضیحات و تصرفات با عنوان پرواز در ملکوت به چاپ رسید اما چاپ های قبلی به عللی که شاید یکی از آنها نداشتن نسخه خطی بوده است به نحو مطلوب صورت نگرفت، از این رو ناشر این کتاب با رعایت امانتداری و کمال دقت پس از بررسی نسخه بدل ها و تطبیق با نسخه اصل که در اختیار موسسه است به چاپ و نشر این اثر همت گماشت. کتاب آداب نماز دارای دو مقدمه است که حضرت امام در سال 63 هـ.ش نگاشته اند و در آنها این اثر را به فرزند گرامیشان حاج سید احمد خمینی و خانم فاطمه طباطبایی همسر جناب سید احمد خمینی اهدا فرموده اند متن دست خط این دو مقدمه در این کتاب چاپ شده است. این چاپ همراه با پاورقی ها و توضیحاتی است که در آنها منابع و مأخذ احادیث و اقوال ذکر گردیده و جملات عربی داخل متن ترجمه شده است.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۷
خرداد

کتابی درباره آداب تعلیم و تربیت اسلامی، رسم علم آموختن و دانستنی های طالب علم و مراتب اخلاقی آنان به زبان عربی. این اثر، نقطه تحول در تاریخ تربیت اسلامی شرق تا اوایل قرن 12 هجری. نویسنده آن "برهان الدین زرنوجی" فقیه و عالم بزرگ قرن پنجم و ششم هجری قمری. در این کتاب به اقوال و آراء دانشمندان و شاعران استناد و از شعرا و اثر دانشمندان اهل تسنن بسیار یاد شده و اشعار و نکته هایی از آنها به مناسبت آمده، گرچه بعضی از نویسندگان، نام و سخنان آنها را یا حذف کرده و یا تغییر داده اند و بعضی تألیف آن را به خواجه نصیرالدین طوسی، نسبت داده اند. این اثر، چند بار تحریر و تلخیص شده که یکی از این تحریرها در حاشیه کتاب «الهدایة فی النحو» در کتاب جامع المقدمات است.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۷
خرداد

این کتاب یکی از آثار و تألیفات آیة الله جعفر سبحانی تبریزی است. در این رساله کلیات مسائل مورد اختلاف وهابیان با سایر طوائف اسلامی عنوان شده است و از طریق کتاب و سنت، نظریه اسلام نیز روشن شده است و این تنها رساله ای نیست که در این مورد نگاشته شده است بلکه قبلا دو رساله دیگر هم نوشته شده است: 1- مفاهیم القرآن 2- توسل به ارواح مقدسه و این کتاب سومین رساله ای است که به جامعه اسلامی تقدیم گردیده است. موضوع این کتاب معارف است.


  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو
۱۷
خرداد

کتابی مهم در اصول اخلاق یا حکمت عملی در دوره اسلامی و از متن های معتبر زبان فارسی، به فارسی در قرن هفتم هجری. مطالب کتاب، تلفیقی از دیدگاه فلسفی و علمی یونانی و دیدگاه اسلامی است که درباره انسان و خانواده و جامعه می باشد و ترکیبی از بعضی رساله های دوره اسلامی است که جمع آوری و تألیف شده است. نویسنده آن، خواجه نصیرالدین طوسی، دانشمند بزرگ ایرانی می باشد. او با نوشتن این اثر که اولین اثر مهم حکمت علمی بود، سنتی را بنیاد نهاد که نه در دوره اسلامی و نه در دوره یونانی؛ قبل از او سابقه نداشت. کتاب «اخلاق ناصری» ترجمه و تحریر «تهذیب الاخلاق» ابوعلی مسکویه، به اضافه دو قسمت دیگر (در تدبیر منزل و سیاست مدن) است که خواجه، خود به آن افزوده است.

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو