کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو

کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهرستان ماکو
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

گزارش جمع خوانی شعر شهریار

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۰۲ ب.ظ

به گزارش اداره امور کتابخانه های عمومی شهرستان ماکو، مراسم جمع­خوانی شعر شهریار، روز شنبه 27 شهریور در کتابخانه آیت الله کاشانی ماکو برگزار شد.

استاد شهریار از شعرای تأثیرگذار کشورمان است ؛ این شاعر آذری زبان علاوه بر سرودن اشعار آذری،  در سرودن انواع گونه‌های شعر فارسی نیز  تبحر داشته، به طوری که روز 27 شهریور، سالروز درگذشت ایشان به عنوان «روز ادب و شعر فارسی» نامگذاری شده است.

در  ابتدای این مراسم، آقای بالغ صمدزاده نویسنده و استاد ادبیات شهرستان ماکو، که خود مترجم کتاب حیدربابایه سلام شهریار به فارسی است، در مورد عظمت و بزرگی شعر شهریار مختصری صحبت نمودند، سپس شاعران و نویسندگان حاضر در مراسم با کلام و بیان شیوای خود اشعار ترکی و فارسی شهریار را قرائت نمودند. همچنین خانم زینالی و آقای دکتر نوروزی اشعاری از سروده های خود را در مدح شهریار دکلمه کردند. برخی از شعرای حاضر نیز  اقدام به سروده های خود نمودند که با تشویق افراد همراه بود.

از دیگر برنامه های جنبی این مراسم  اهدای کتاب «حیدربابایه سلام» شهریار ترجمه شده به فارسی توسط آقای بالغ صمدزاده به شرکت کنندگان  بود، در ضمن کتب اهدایی توسط آقای هادی یوسفی از خیرین کتابخانه، به این منظور خریداری شده بود.

 

  • کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی ماکو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی